3


| Blog
Koncepcja przepływu materiału dla laserów do cięcia rur
Jako część projektu klienta, zaprojektowano kompleksowe zautomatyzowane rozwiązanie przepływu…
Remmert AGV to jeden z niewielu systemów transportu bez kierowcy na rynku, który łączy dużą ładowność z wielokierunkowym trybem jazdy. Oznacza to, że nawet ciężkie i nieporęczne ładunki można łatwo transportować istniejącymi i wąskimi trasami.
Wielokierunkowy tryb pracy umożliwia podjeżdżanie do stacji przeładunkowych w kierunku poprzecznym lub wzdłużnym. Oznacza to, że istniejące systemy można łatwo zintegrować z przepływem materiałów za pomocą pojazdów AGV. Nawigacja za pomocą skanerów LiDAR oznacza, że nie jest wymagany żaden dodatkowy sprzęt, a trasy można elastycznie dostosowywać.
Dodatkowe pojazdy AGV można zintegrować z całym systemem za pośrednictwem sieci oprogramowania do nawigacji i zarządzania flotą ANTdriven. Pozwala to na wykorzystanie specjalistycznych pojazdów AGV do różnych zadań transportowych i konsekwentną automatyzację przepływu materiałów.
Wymiary w mm | 3000 (dł.) x 1200 (szer.) x 500 (wys.) |
Maks. ładunek | 3000 kg |
Wysokość podnoszenia (bez wyposażenia) | 200 mm |
Prędkość do przodu (maks.) | 1,6 m/s (96 m/min) |
Prędkość poprzeczna (maks.) | 0,7 m/s (42 m/min) |
Średni minimalny czas pracy na jednym ładowaniu akumulatora | 8 - 10 h |
Typ nawigacji | Nawigacja środowiskowa ze skanerami LIDAR |
Dokładność pozycjonowania | +/- 10 mm |
Remmert AGV jest idealny do transportu blachy w standardowym formacie 3015 i może transportować zarówno surowe pakiety blachy na paletach systemowych, jak i palety z gotowymi częściami. Dzięki temu idealnie nadaje się do rozszerzonego, zautomatyzowanego przepływu materiału wokół systemów cięcia laserowego. Rozwiązanie AGV można zintegrować zarówno z nowymi, jak i istniejącymi koncepcjami.
Ciężkie i wielkogabarytowe towary wszelkiego rodzaju mogą być odbierane przez pojazdy Remmert AGV z odpowiednimi regałami lub stacjami przeładunkowymi i transportowane do określonych miejsc docelowych. Na przykład połączenie z regałami na tace o zmiennej wysokości przestrzeni magazynowej jest inteligentnym rozwiązaniem do buforowania półproduktów w ciasnych środowiskach produkcyjnych w celu zaoszczędzenia miejsca.
Platforma Remmert AGV jest idealna do elastycznego rozszerzania automatyzacji procesów cięcia laserowego. Pojazd został zaprojektowany tak, aby pomieścić palety systemowe w formacie 3015. Otwiera to znacznie więcej możliwości instalacji systemów cięcia laserowego i automatycznego łączenia z procesami obróbki peryferyjnej.
Remmert AGV został zaprojektowany jako platforma jezdna. Dzięki dwóm niezależnym stołom obrotowym porusza się dookólnie w kierunkach X i Y, a także wykonuje ruchy obrotowe wokół własnej osi środkowej. Nawigacja odbywa się za pomocą dwóch czujników LiDAR z detekcją przestrzenną 360°. Komunikacja z systemem sterowania odbywa się za pośrednictwem dwóch anten WLAN umieszczonych w rogach pojazdu.
Cztery akumulatory ołowiowo-krystaliczne, każdy o pojemności 180 lub 150 Ah, zasilają pojazd. Praca z akumulatorami ołowiowo-krystalicznymi eliminuje zagrożenie pożarowe związane z akumulatorami litowo-jonowymi. Pojazd może być zatem używany również w obszarach, w których istnieje ryzyko pożaru. Dzięki dużej pojemności akumulatorów pojazd AGV może pracować przez 8-10 godzin w trybie przerywanym (ładowanie okazjonalne) lub z ładowaniem pośrednim.
Pojazd jest wyposażony w dwa skanery LIDAR, które w sposób ciągły i bezdotykowy rozpoznają ludzi lub inne przeszkody na drodze jazdy i zatrzymują pojazd w razie niebezpieczeństwa. Skanery LIDAR są również wykorzystywane jako instrument nawigacyjny.
Technologia nawigacji Bluebotics wykorzystuje dane LiDAR i pomiary odometrii/przemieszczenia do lokalizowania pojazdu na mapie i orientowania się przy użyciu stałych struktur w otoczeniu. Pojazd jest sterowany na podstawie współrzędnych X, Y i kąta, które otrzymuje za pośrednictwem sterownika PLC. Jednorazowa transmisja danych zadania jazdy z komputera do pojazdu znacznie zmniejsza wymagania sieciowe (np. WLAN) w porównaniu z ciągłą transmisją poleceń z serwera do AGV.
Gdy tylko pojazd zatrzyma się nad stacją ładowania, odbieraki prądu w pojeździe są automatycznie opuszczane. Pojazdy Remmert AGV mogą więc samodzielnie i w pełni automatycznie podjeżdżać do stacji ładowania w czasie pracy, np. gdy pozwala na to obciążenie pracą lub gdy trzeba naładować akumulatory. Alternatywnie można również zainstalować ścienną stację ładowania.
Inteligentny system sterowania SMART Control stanowi centrum sterowania wózkiem AGV firmy Remmert. System jest sterowany za pomocą intuicyjnego pulpitu nawigacyjnego. Zarządzanie zamówieniami i flotą, a także funkcje planowania i symulacji serwera nawigacyjnego są również kontrolowane przez SMART Control AGV.
Dwie belki podnoszące służą do podnoszenia ładunku podczas jazdy pod skrzynią ładunkową. Każda belka podnosząca jest napędzana przez dwa wrzecionowe koła zębate. Enkoder obrotowy określa aktualną wysokość podnoszenia. Czujniki indukcyjne analizują sposób załadowania pojazdu AGV. Stale smarowane podnośniki ślimakowe sprawiają, że podnośnik nie wymaga konserwacji.
Stacja transferowa służy do odkładania/odbierania palet systemowych znajdujących się pod spodem. W tym celu pojazd AGV wjeżdża do stacji transferowej i podnosi paletę systemową za pomocą podnośnika.
Dzięki tej opcji wyposażenia, elementy robocze mogą być transportowane na pojazd AGV z lub bez pomocy w załadunku, np. palet, za pośrednictwem odpowiedniej stacji przenośnika rolkowego.
Ta opcja wyposażenia jest wymagana, jeśli pojazd AGV ma pobierać palety systemowe ze stołu magazynowego. Technologia ciągnięcia jest kompatybilna z paletami systemowymi Remmert z rolkami ze stali nierdzewnej w formacie 3015.
Ten wariant wyposażenia jest niezbędny, jeśli pojazd AGV ma być używany do przechowywania kaset z długimi towarami w magazynie mostowym bez stacji transferowej
"Pojazdy AGV są kolejnym krokiem w przemyśle metalowym do łączenia poszczególnych centrów obróbczych. Technologia ta ma ogromny potencjał, zwłaszcza w czasach niedoboru siły roboczej".
Johannes Dippner, ekspert ds. rozwiązań dla klientów
Jako część projektu klienta, zaprojektowano kompleksowe zautomatyzowane rozwiązanie przepływu…
Dzięki niewiarygodnej mocy 30 kW EAGLE LASERS, specjalista w dziedzinie stali nierdzewnej…
Co możemy dla Ciebie zrobić?
Co możemy dla Ciebie zrobić?